اتاق نشیمن هایی راحت و دلپذیر طراحی کنید !
سبک زندگی

شما زمان زیادی از عمرتان را در خانه میگذرانید. پس خوب است که با استفاده از تزئینات چشمگیر، رنگهای زیبا و اسباب و اثاثیه هایی که درست انتخاب شده اند، این محیط را دلپذیر کنید.
میتوانید از این اتاقهای نشیمن الهام بگیرید. آنها معماری، راحتی و کارآیی را با هم ترکیب کرده اند.


Jessica Brinkert Holtam

 

 



ارتفاع اتاق را زیاد کنید
 
 
به جای اینکه پرده را از بالای قاب پنجره آویزان کنید. آن را مستقیما زیر سقف بیاویزید. این کار باعث میشود ارتفاع اتاق در نظرتان بیشتر بیاید.

این حقه، ظاهری یکسان به درها و پنجره های فرانسوی این اتاق نشیمن داده است، زیرا پرده ها از سقف تا پایین کشیده شده اند. با این کار، چشم میتواند تمام فضای اتاق را بدون مزاحمتِ چیزی اضافی سیر کند.

کاناپه های راحتی را میتوان به جای چسباندن به دیوار، در مرکز اتاق قرار داد. این روش باعث میشود که فضای اتاق بازتر به نظر برسد و در عین حال مسیرهای متفاوتی برای راه رفتن در اتاق به وجود بیاید.
 
 
 

جزئیات با شکوه اضافه کنید
 

به این گلدوزی ها و کوسن های ملیله دوزی شده نگاه کنید. این کار، در کمترین زمان ممکن، حسی از قدمت به شما میدهد.

همانطور که در این اتاق نشیمن می بینید، حتی روبالشی های سفیدِ ساده هم زمانی که با جزئیات و رنگهای خاکی مختلف تزئین شوند، قدیمی تر به نظر می آیند. یک صندوقچه نقره ای تزئین شده و یک میز عسلی فلزی این کیفیت را تقویت می کنند.
 
 
 
 
از اسباب و اثاثیه ظریف و باریک استفاده کنید
 

اگر یک میز عسلی را کنار کاناپه بگذارید، استفاده از آن راحتی بیشتری به همراه خواهد داشت. اما اگر فضایتان کوچک است، از خیر یک میز بزرگ بگذرید و به جای یک میز سنتی بزرگ از یک میز کوچک و کم عرض استفاده کنید.

قرار دادن یک میز چوبی ساده همچنان کیفیت رسمی اتاق را حفظ میکند، در عین حال به مهمانان اجازه میدهد تا بدونآنکه زانوهاشان به میز برخورد کند در اتاق حرکت کنند.

دو صندلی تاشو که دو طرف میز عسلی قرار گرفته اند جای کمی می گیرند و نقش خود را در حداکثر کردن کارایی اتاق ایفا می کنند.
 
 
 
 

ورودی اتاق را هم تزئین کنید
 

می توانید پارچه ای را که چینهای نازکی خورده است بین دو اتاق آویزان کنید. این کار حسی از رمز و راز را در اتاق به وجود می آورد و یادآور محیط صمیمانه یک باشگاه دنج است.

چوب پرده های ریلی ساده پرده هایی با طرح گل گیلاس را در این اتاق نشیمن آویزان کرده اند.

این پرده ها به خوبی فضایی را که مخصوص خوشگذرانی است از فضای دنجی که به مطالعه اختصاص دارد جدا کرده اند، در عین حال نمای باز و آفتاب گیر هر دو اتاق را حفظ کرده اند.
 
 
 
 

پنجره ها را هم تزئین کنید
 

پنجره ها اجزائی هستند که به خوبی میتوان الگوهای مختلف تزئینی را رویشان اجرا کرد.

اسباب و اثاثیه تک-رنگ، کیفیت رسمی اتاق را حفظ میکنند، اما پرده های رنگارنگ و پرجزئیاتی که روی پنجره ها نصب شده اند، اتمسفر صمیمانه و شادی به اتاق اضافه میکنند.

روشهای سنتی و مرسوم تزئین پنجره ها را کنار بگذارید تا بتوانید شیوه های عملی و ارزان دیگری برای تجربه الگوهای متفاوت پیدا کنید. روتختی ها، ملافه ها و پرده های حمام هم میتوانند مثل پرده های پنجره زیبایی داشته باشند. فقط کافی است که چند گیره حلقه ای به آنها بزنید تا در این نقش جدیدشان به راحتی حرکت کنند.
 
 
 
 
الگوهای تزئینی مختلف را به کار بگیرید
 

برای اینکه مثل یک حرفه ای بتوانید الگوها را با یکدیگر ترکیب کنید، این قانون ساده را به یاد داشته باشید: "الگوهای تزئینی حداقل باید در یک رنگمایه مشترک باشند."

ته رنگ فیروزه ای همان رنگ مایه مشترکی است که الگوهای تزئینی را در این اتاق به هم پیوند میدهد. پارچه های شطرنجی، گلدار و طرح پلنگی این اتاق نشیمن در رنگ فیروزه ای با هم مشترک اند. این کیفیتی سرزنده به ترکیب آنها میدهد.

یک کمد، یک چراغ، گلدانها و جعبه های تزئینی کمک میکنند که فضای آبی اطراف اتاق به حالت خوشایندی گسترده تر به نظر برسد.
 
 
 
 
فضای بازی برای نفس کشیدن
 

نشستن در اتاقی که چند ردیف کتاب در آن وجود دارد دلچسب است، اما قفسه هایی که کتاب در آنها تلمبار شده باشد بیشتر از آنکه باعث راحتی شوند، شما را سردرگم میکنند.

اگر میخواهید قفسه هایی داشته باشید که چشم نواز باشند اشیای مختلف را در قفسه ها منظم بچینید. کاری کنید که خود اتاق هم دیده شود.

همان کاری را بکنید که در این اتاق نشیمن انجام شده است؛ تنها نیمی از هر قفسه را با کتاب پر کنید. نیم دیگر قفسه ها را با اشیای عتیقه یا قاب عکس پر کنید.

کتاب ها را به صورت افقی بر روی هم بچینید تا فضا برای اشیای کوچکتر باز شود و آنها بیشتر به چشم بیایند.
 
 
 
 

از یک چارپایه استفاده کنید ( شاید هم دو تا! )
 

اگر تعداد مبلهاتان کم است می توانید از چهارپایه استفاده کنید. این روشی شیک و زیباست و نمای اتاق را هم در هم نمی ریزد.

چند چهارپایه همشکل که در این اتاق نشیمین روبروی کاناپه قرار گرفته اند، فضای نشستن دایره ای را کامل میکنند، در عین حال نما را برای نقطه مرکزی اتاق باز نگه می دارند- منظور از نما همان شومینه است که دو طرفش را دو قفسه دیواری گرفته اند.
 
 
 
 

گوشه دنجی برای خودتان درست کنید
 

اگر اتاق نشیمن شما شب ها جنب و جوش و زندگی زیادی دارد، می توانید دیوارها را رنگ تیره ای بزنید.

این رنگ قهوه ای شکلاتی سیر، گرمای خاصی به اتاق بخشیده و آن را به محیط مناسبی برای تماشای تلویزیون و سپری کردن ساعت ابتدایی شب تبدیل کرده است.

دو آیینه قدی که دو طرف پنجره قرار گرفته اند، در ساعات روز به روشن تر شدن اتاق کمک میکنند و در شب تابش های نور را منعکس میکنند.
 
 
 
 
کف اتاق را به سلیقه خودتان بپوشانید
 

چند تکه موکت، در رنگهای مختلف، را کنار هم قرار دهید تا قالیچه ای با ترکیب رنگ دلخواه داشته باشید.

یک قالیچه چهارخانه سفید و صورتی که کنار یک مبلمان قدیمی قرار گرفته، کمک میکند تا این اتاق نشیمن فضایی امروزی به دست بیاورد.
 
عکسها و کوسنهایی که طرح گل دارند حالت شاداب و سرزندهی اتاق را تقویت میکنند.
 
 
 
 
 
اتاق را روشن تر کنید
 

می توانید چراغهای پایه دار را نزدیک صندلی ها بگذارید. این کار هم کارآیی اتاق را اضافه میکند و هم آن بخش هایی از دکوراسیون اتاق را که هم-سطح با چشم هستند زیباتر به نمایش می گذارد.

در این اتاق نشیمن، دو چراغ پایه دار پشت یک جفت صندلی قرار گرفته اند. این چراغ ها حالت متقارن قفسه های دو طرف شومینه را بیشتر نمایان می سازند.

شیدهای ابریشمی که روی لامپ ها قرار گرفته اند خود نیز جلوه و درخشش دارند، حتی زمانی که چراغها خاموش هستند.
 
 
 
 

انتخاب کنید و یک ترکیب بسازید
 

می توانید در کنار مبلمان تعمیرشده¬تان از تزئینات جذاب و نقاشی های معاصر استفاده کنید. این کار، حالتی از سرزندگی و جوانی به آنها می دهد.

در این اتاق نشیمن، بالشهایی که طرح های موجی شکل دارند جلوه زیبایی به کاناپه و صندلی ها اضافه می کنند. تصویر سگی هم که به رنگ زرد کشیده شده است، همجواری غافلگیرکننده ای با معماری سنتی اتاق دارد.
 
 
 
 

از تزئینات شفاف استفاده کنید


از نقاشی های مدرن گل که در رنگهای مات کشیده شده اند استفاده کنید تا پلی زده باشید بین قدیم و جدید.

این کاناپه امروزی سفید که در این اتاق نشیمن قرار گرفته و جای جای آن را بالش هایی با طرح برگ انگور پر کرده اند، به جلوه ای از زیبایی و جذابیت تبدیل شده است. نقش و نگارهای تزئینی و آزاد روی دکور با زیبایی ساده آینه ای که داخل فضای خالی قفسه ها قرار گرفته، هماهنگ شده اند.
 
 
 
 

هنر مند باشید
 

در وسط دیوار یک اثر هنرمندانه بزرگ قرار دهید تا فضای چشمگیری ایجاد کنید.
برای اینکه بتوانید بدون هزینه زیاد به اتاق زیبایی و نشاط بدهید خودتان اثر هنرمندانها ی بیافرینید.

طرح قاصدک با خطوط برجسته ای را که در این اتاق نشیمن می بینید، مالکین خانه در اینترنت یافته اند، بزرگ کردند و آن را بر روی کاغذ پوستر در یک مغازه چاپ کردند.این طرحی که بر روی فریم بوم پیاده شده است کمتر از 100 دلار هزینه داشته است.
 
 
 
 

سراغ طرح ها و الگوهای گوناگون بروید
 

فضایی شبیه حیاط را با طرح هایی از شکوفه ها و پرندگان به داخل اتاق بیاورید.

پس زمینه ای از دیوار آبی آسمانی، طرح های برگی شکل و نقش و نگارهای گل در رنگ های متفاوت گرم وجود دارد تا یک حالت مطبوعی به این اتاق نشیمن بدهد.

پرنده های سرامیکی که به زیبایی و با دقت بر روی قفسه ها چیده شده اند به نمای این طرح کمک میکند.
 
 
 
 

دیوارها را رنگ آمیزی کنید
 

تازگی خانه های نو را با استفاده از رنگ روغن زدن به دیوارهای اتاق ها پنهان کنید.

یک نوع رنگ لعابی خاص که به دیوار زده شده باعث شده که تازگی و نویی این اتاق نشیمن پنهان شود و حالت کهنگی به آن داده شود. این کیفیت با کمک یک چلچراغ قدیمی که در بالای سر قرار دارد و یک شمعدان شیشه ای که روی میز کناری قرار داده شده تقویت می شود.

اسباب و وسایل رنگ شده که نشان دهنده سالها استفاده هستند، حس کهنگی و زندگی طولانی مدت در این اتاق را تقویت میکنند، این کاری است که کتابهایی که رو و زیر میز قهوه چیده شده اند نیز می کنند.
 
 
 
 

در استفاده از رنگ جسارت به خرج دهید
 

بر روی دیوارها و اثاثیه هایی که رنگ خنثی دارند راحت تر می توان ایده های تزئینی را اجرا کرد.

یک میز عسلی رنگی در این اتاق نشیمن جلوه ی شدیدی از رنگ تولید می کند. این جلوه ی رنگ با بالش هایی که رنگشان با میز عسلی هماهنگ است تکمیل می شود.

اثاثیه های سفید و بالشها و سرویس غذاخوری قهوه ای و کرم رنگ حالت آرامش بخش اتاق را حفظ می کنند.

با این پس زمینه ی ساده رنگ زدن دیوارها، گذاشتن یک قالیچه طرحدار ، یا قاب بندی پنجره ها با کمک پرده کار ساده ای می شود؛ زیرا راحت تر میتوان به رنگهای متناسب و هماهنگ رسید و جلوه ی تازه ای به اتاق داد.
 
 
 
 

به سراغ طرح هایی با رنگ های اندک بروید
 

استفاده از یک بستر تک رنگ به اضافه یک رنگ مایه متفاوت، راه ساده ای است برای داشتن اتاقی شیک و هماهنگ.

در این اتاق نشیمن، نوارهای کلفت نارنجی رنگی بر پرده ها دوخته شده اند و روبالشیها را تزئین کرده اند. این کار باعث شده که نمای اتاق جلوه هنری به خود بگیرد.

یک قالیچه گلدار که در آن از رنگ های نارنجی تیره و قهوه ای استفاده شده، در کنار یک میز عسلی گرمای زیادی را تولید می کنند که در تعادل است با سرمای شدید کاناپه های سفید.
 
 
 
 
از طرح های شفاف نترسید
 
 
از وسائل و مبلمان روشن و شفاف استفاده کنید. این وسایل هم جلوه خوبی به اتاق میدهند هم چشمها را خسته نمی کنند.

دو چراغ رومیزی نور مورد نیاز اتاق نشیمن را تامین می کنند. در عین حال، پایه های شیشه ای زیاد در چشم نیستند. و به همین دلیل به چشمها اجازه میدهند تا به جای آن بر کوسنهای منقش و رنگارنگ تمرکز کنند.

کمدها و میزهای شیشه نیز می توانند به خوبی این سبک بسیار شفاف را کامل کنند.
 
 
 
 

اتاقتان را پر از رنگ کنید

بین مقدار مناسب رنگ و میزان روشنایی کف اتاق هماهنگی ایجاد کنید.

 

در این اتاق نشیمن، رنگ یک- دست سفید سقف و گچ بریهای براق و روشن باعث شده اند که رنگ صورتی و گرم دیوارها درخشش و جلوه خاصی پیدا کند.
 
قالیچه ای با رنگ ملایم کرم و صورتی سراسر کف اتاق را پوشانده است. قفسه های سفید رنگ، پس زمینه آرامش بخشی را برای مبل پرزدار صورتی ساخته اند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, :: 15:31 :: نويسنده : مریم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دکوراسیون و آدرس kadbano.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 213838
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1